fredag 29 december 2023

HALLOWEEN 2024 - NYTT ÅR, NYA MÖJLIGHETER

 

Halloween 2023 var lite av en besvikelse för min del då jag inte mådde så bra under min favoritmånad. 

Men nu är det snart ett nytt år och då kan jag ju faktiskt ta och börja tidigt med mina Halloweenkort i och med att det finns så många fina stansmallar, stenciler och stämplar att använda. 

Det här kortet skapades av en blandning av olika varumärken och jag länkar dem längre ner.

Till bakgrunden användes Distress oxide Black soot, Chipped sapphire, Blueprint sketch och Speckled egg. Månen skapades med Tim Holtz Moon Mask och till skuggan i månen användes Distress ink Weathered wood

Huset är en del av Whimsy stamps Haunted Graveyard dies. Denna stansmall inkluderar två träd och en kyrkogård till höger om huset, men till det här kortet valde jag att klippa bort dem. För att huset skulle se bebott ut valde jag att klistra fast gul cardstock och fyll i med en gul Sakura Glaze penna. Stjärnorna skapade jag genom att slå på en vit posca penna med en linjal. 

Ramen runt kortet kommer från Heffy Doodle Elm Street dies. Med den här stansmallen får man även andra stansmallar som exempelvis ett hus, ett träd, spindelväv med mera. Jag tycker det är underbart med sådana här ramar så man har storleken på kortet färdigt. Det här är ett A2 kort med måtten 4 1/4 " x 5 1/2 ". För att skapa basen till kortet skär jag Heffy Doodle White Letter Size Cardstock (8 1/2 " x 11 ") på hälften och sen bigar jag på hälften. Då kan man välja hur man vill att kortet ska öppnas. 

Fladdermusstämpeln kommer från Whimsy stamps Handmade Monsters vilken jag tyvärr inte lyckats hitta i Sverige utan beställt utomlands (dyrt och inget jag rekommenderar om man inte, som jag, blir lite tokig när man letar saker man villhöver). 

MATERIAL

Heffy Doodle - Elm Street dies

Whimsy stamps - Haunted Graveyard dies

Tim Holtz - Moon Mask

Heffy Doodle - White Letter Size Cardstock

Poscapen - White

Card Deco - Black Linen Cardstock

Distress oxide - Black soot

Distress oxide - Chipped sapphire

Distress oxide - Blueprint sketch

Distress oxide - Speckled eggDistress ink - Weathered wood

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar