söndag 16 juli 2023

FÖDELSEDAGSKORT - HÄNGLAR & WINGS

 Hej!

Jag vet inte hur det är för er men hos mig går dagarna fort och det ä ett tag sedan som min mamma fyllde år och fick det här kortet av mig och min familj.



Stämplarna som jag har använt kommer från Hänglar & wings och setet heter en avig en rät. Jag började med att stämpla flickan och färglade allt utom klänningen.




Stämplade motivet en gång till på en bit mönsterpapper och klippte först ut den för att sedan limma den på mitt färglagda motiv.




Skuggade klänningen lite med en grå penna. Då jag ville att flickan skulle vara framför korgen  med garn valde jag att fästa den med distanskuddar.



Till insidan av kortet stansade jag ut mamma med ett alfabete, capital letters die set från CreaLies. Det här är ett av mina mest använda alfabeten och jag gillar storleken och att man kan välja om man vill stansa ut skugga till bokstäverna eller inte. Grattis stansmallen ommer från Hänglar och wings och den stansade jag ut två gånger och limmade lite omlott så att den också fick lite skugga.




Då jag vill att man ska se insidan och att den ska fungera som bakgrund till koret har jag kört igenom en lamineringsficka i laminatorn. Detta gör att jag får en stadig bit plast. Man kan säkert använda någon annan plast men den jag testade först var för tunn och gjorde att kortet blev ostadigt och inte kunde stå upp.




Min erfarenhet är att det kan vara knepigt att limma papper på plast med lim så jag använder dubbelhäftande tape från Craft emotions.




För att tapen inte ska synas sätter jag en lika stor bit papper på insidan också.



Kram Sofie


VARUFÖRTECKNING: 

Stämplar: En avig en rät från Hänglar & wings

Stansmallar: Capital letters die set från CreaLies

Stansmall: Grattis från Hänglar & wings

Distanskuddar: 3D foam rectangles and squares från jeje

Dubbelhäftande tejp: Power Tacy tape från Craft emotions


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar