fredag 7 juli 2023

MIXED MEDIA TAG MED KATZELKRAFT!

 Hej igen!

Mitt senaste projekt var en två-lager-tag till min bror som fyllde 40 år. Basen är detta stämpel set från Katzelkraft.


Det första lagret till min tag är sprayad med Distress Oxide Sprays och Distress Spray Stain medan det andra lagret är "inksmooshed" med Distress Inks. På båda lagren har jag använt en stencil från Tim Holtz samt Versafine Clair inks och embossat mönstret. De härliga djuren från Katzelkraft är färglagda med Zig Clean Color Real Brush Markers.


Jag stansade en cirkel i det övre lagret och klistrade fast djuren. För att göra bakgrunderna mer intressanta använde jag Lunar Paste, i guld, och en stencil med hjärtan från Aall & Create. 

Jag skissade siluetter, på min brors härliga barn (och fru), på Gina K`s Masking Magic maskeringspapper. Jag placerade min mask och täckte med Dylusions Black Marbel Shimmer Paint. När jag tog bort masken stansade jag ut den första bokstaven i barnens (och fruns) namn och limmade fast i siluetterna. Jag använde samma stansmallar för att skriva min grattis-hälsning till min bror. 



Önskas en steg-för-steg-beskrivning hittar ni den på min Youtube-kanal, här:
https://youtu.be/YjLQYjKurTo

Jag använde:
Les Jungles (Stämplar) Katzelkraft
Stencil set #7 från Tim Holtz
Heapza Hearts (Stencil) Aall & Create






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar