fredag 7 juli 2023

ROLIGT SOMMARKORT MED TIM HOLTZ

Hej! Hoppas att ni har en vilsam solig och kreativ sommar!

Idag bjuder jag på ett kort med ovanligt få lager (för att vara skapat av mig). Tim Holtz Snarky Cats är i centrum. Jag stämplade min Snarky Cat direkt på kortet och skapade bakgrunden, och detaljerna, kring min katt.


Bakgrunden har jag färgat in med Distress Inks. Katten och blommorna är också färglagda med Distress Inks. Jag pressade stämpeldynorna mot min glasmatta och färglade som med vattenfärger. För att grenarna skulle kontrastera mot bakgrunden målade jag dem med Distress Oxide inks. Eftersom Distress Oxide Inks är en hybrid sjunker de inte in i bakgrunden lika mycket utan ligger kvar ovanpå. För att få mer dimension stansade jag ut löv från Gummi Apan och klistrade fast dem på grenarna.


Skuggorna från grenarna har jag skissat in, med lätt hand, med mina Zig Clean Color Markers. Om du är ute efter bra akvarell-markers så kan jag verkligen rekommendera dem. De är mina absoluta favoriter och finns i webshopen.
Jag ville ha roliga/sarkastiska ord på mitt kort och valet föll på Dylusions Sentiment Stickers "Bigger Back Chat".
Önskas en steg-för-steg-beskrivning så hittar ni den på min Youtube-kanal, här:

https://youtu.be/YjLQYjKurTo


Jag använde:
Snarky Cats (stämplar) från Tim Holtz
Floral Elements (Stämplar) från Tim Holtz
The Poinsettia (stämplar) från Tim Holtz
Löv (stansmallar) från Gummi Apan
Bigger Back Chat (sentiment stickers) från Dylusions









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar