fredag 28 juli 2023

KAKTUSAR - GUMMIAPAN

Hej!

Hoppas att ni har det bra i sommaren och att det finns tid till att pyssla. Själv har jag äntligen semester och har lyckats få en hel del tid i pysselrummet vilket resulterat i det kort jag visar idag. Jag tillhör den skara som behöver låta mina saker ligga till sig ett tag innan jag får den där riktiga inspirationen att skapa med dem. Köpte de här kaktusstansmallarna för ett tag sedan och de har legat framme sedan dess.




Stansade ut en av varje, kaktus och smal kaktus från Gummiapan i vitt papper som jag sedan färglade.




Mitt nästa steg var att stansa ut texten julkram, också från Gummiapan bara för att se om jag kunde använda den då jag gillar typsnittet.




Klippte enkelt bort jul så att jag bara fick kram kvar. Kommer definitivt att använda den här stansmallen fler gånger och glad att kunna använda den till mer än julkort.




Färgade in en bakgrund genom att borsta på Distress oxide ink  i gult och rosa.




Kortet är 12x17 cm och när jag skulle limma ihop det så stansade jag även ut kaktusbård från Gummiapan.



Det är inte ofta som jag gör insidor på mina kort, i alla fall inte förens jag vet vem som ska få det och det är dags att ge bort det. Men när jag gör kort med färgad kortbas vill jag gärna ha en vit yta att skriva på så det blev en snabb och enkel insida också.


Kram Sofie


VARUFÖRTECKNING:

Stansmall: Kaktus från Gummiapan 

Stansmall: Smal kaktus från Gummiapan 

Stansmall: Kaktusbård  från Gummiapan 

Stansmall: Julkram från Gummiapan

Stämpeldynor: Distress oxide ink från Tim Holtz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar