lördag 24 augusti 2024

ETT BLÅGRÖNT RUNT KORT MED AALL & CREATE

Här är ett kort där jag bland annat har skapat ett eget bakgrundspapper med massor av "stök"stämplar. Du hittar dessa, och en himla massa fler produkter från AALL & Create i webbshopen. 




Jag började med att stansa ut en rund form med en stansmall. Du hittar alla varor längst ned i inlägget den här gången.



Här kan du se alla produkter som jag har använt. Jag invigt de nya stämpeldynorna från Versafine Clair. Om man vill ha riktigt bra stämpeldynor för stämpling med solida motiv - d v s täckande motiv kontra konturmotiv, så är Versafinedynorna de bästa, tycker jag :). Det är gott om bläck i dynan och den räcker länge, såtillvida att locket är på när det inte används :). 



Jag fortsatte att stämpla med svart för att "trycka tillbaka" det blåa. 


Det är kul att skapa sitt eget mönster på detta vis. Jag brukar stämpla samma motiv två gånger - på diagonalen, för att det inte ska bli för rörigt... 



Här hittade jag fler roliga stämplar att leka med...



Nu är kollagestämplingen klar. 



Jag stansade ut den större cirkeln med en stansmall ur samma set.
Observera dock, att det är en stor stansmall, så det behövs en stansmaskin som är större än en vanlig Big Shotmaskin. Jag använder mig av en A4-maskin från Spellbinders. Det går även bra med en stor Gemini eller t ex Switch (Sizzix) :-)



Här ser du hur stansmallssetet ser ut. 



Jag letade fram ett huvudmotiv ur ett stämpelset med en stor fjäril. 
Jag färglade fjärilen med Zig-pennor - clean color real brush. Jag hittade också ett citat ur ett textstämpelset. 



Jag trasslade till lite svart sytråd och limmade fast det på valda ställen med Crystal glaze, ett genomskinligt lim från Nuvo. Därefter montereade jag texten "I'm here for you" på en kartongbit innan jag limmade fast det på kortet. Jag gjorde samma sak med fjärilen. 



På så sätt blir det ett bra lyft för fjärilens vingar. 



Jag dekorerade fjärilen med lite Stickles glitterlim


VARUFÖRTECKNING:

STANSMALLAR
#40 Symbol Tally


STÄMPLAR
1179 - Bound to return 
1180 - Chain framed
1181 - Dot dash grid
1074 - Terracotta potter 
1070 - Visual dreams 
457 - Background voices 
666 - Everyday sentiments
1173 - Petalled wings 

ÖVRIGA PRODUKTER 
stansmaskiner
Big shot starter kit 
Platinum 6 - Spellbinders
Gemini A4 - Crater's companion
Switch - Sizzix

limprodukter
crystal glaze - Nuvo
aleene's 

stämpeldynor 
Versafine Clair

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar