lördag 10 augusti 2024

LAGER PÅ LAGER-KORT MED BLOMMOR FRÅN AALL & CREATE

Här är ett kort med produkter från AALL & Create. Besök gärna webbshopen för att se resten av deras utbud.  

Jag började med att stämpla blomman #1176 Best you ever had på akvarellpapper.
Jag fick jobba ett par gånger för att få med alla detaljer. Det blev bäst resultat när jag använde plastarket som stämpelkloss och på sätt kunde lyfta upp stämpeln i kanterna för att öka trycket i mittendelen. 

Jag målade blommorna på ett enkelt sätt med akvarellpennorna från Zig: Clean color real brush


Sedan skapade jag ett eget mönsterpapper med washitejp (#95 Something good) och stansade ut en form med den minsta rektangeln ur stansmalsset #33 Splodazzlers
Jag stansade även ut en form med den större stansmallen av vitt papper. 


Papperet med blommorna, skar jag ut med papperstrimmer (det finns olika typer i webbshopen) och rufsade sedan till kanterna med en sax


Jag virade svart metalltråd runt om det vita papperet för att skapa en känsla av en ram. 
Därefter stämplade jag upp ett citat ur stämpelset #666 Everyday sentiments. Det finns många användbara engelska uttryck i detta set. 



Jag monterade alla delar med kartongbitar mellan lagren, så att det inte skulle bli för platt. Jag använder lim från Aleene's, i o m att det håller över tid. 




Jag valde uttrycket "Hoping that you'll bloom again" till detta kort. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar