söndag 4 augusti 2024

HAMBURGARE - MARIANNE DESIGN

Hej!

En stor favorit hos mig under sommaren är att grilla hamburgare så när jag såg den här underbara stansmallen med en hamburgare, creatable burgers från Marianne design kunde jag ju såklart inte stå emot den.



Jag började med att stansa ut alla delarna till hambugaren och färgade in kanterna lite på alla bitar med distress ink dynorna från Tim Holtz. För att jag inte ska behöva tvätta mina borstar hela tiden har jag köpt färgade borstar så att det är lätt att hålla reda på vilken borste som tillhör vilken färg. I  butiken finns det härliga borstar från Studio light.



Sedan börjar det roliga med att limma ihop hamburgaren och se den växa fram. Jag limmade lite längst ner på varje liten del och för att vara säker på att den ska hålla tog jag lite washitape som låg framme och fäste på baksidan. Absolut inte snyggt men det är ju inget som kommer att synas.



Nästa steg blev att borst in lite gul distress ink som bakgrund. Fäste en post-it lapp på min bakgrund för att få en rak linje.



Av någon anledning ville inte min action wobble fästa på distress inken så jag tog en liten spillbit av gult papper och limmade fast innan jag satte dit action wobblen. Den gula lappen kommer inte heller att synas på det färgiga kortet då hamburgaren täcker den.




Jag stämplade hipp hipp hurra från Gummiapan och monterade ihop kortet med en grön matta.




Jag är absolut ingen filmare men bjuder ändå på en liten snutt så att ni får se hur kul det är med action wobblers.




Kram Sofie

VARUFÖRTECKNING:

Stansmall: creatable burgers från Marianne design

Stämpel; hipp hipp hurra från gummiapan

Fjädring: action wobble från Hampton art

Stämpeldynor: distress ink från Tim Holtz

Infärgningsborstar: blending brushes från Studio light

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar