söndag 10 november 2019

MINIALBUM MED STÄMPLAR OCH SCHABLONER FRÅN AALL & CREATE

Här är ett minialbum som jag blir glad av att titta på :). Stämplarna och schablonerna som jag har använt, kommer alla från Aall & Create.



Jag har gjort färgglada bakgrunder med hjälp av en geléplatta (gel plate) och akrylfärger från Dina Wakley och därefter fortsatt att jobba in glada färger med versafine clair-dynor och schabloner.
(Det finns många olika former och storlekar på geléplattorna. Här är en länk till alla.)
Jag har nyttjat de underbara blending brushes-borstarna för att få mjuka övergångar.

Här kan du se #67 Broken Circles och #39 Lotsa Dots som Autour De Mwa har designat.
Jag har även använt mig av delar från en bårdstämpel, #233 Flower border (Tracy Evans).
Det finns även en s k lollipop-blomma med där, från stämpelset #140 Doodled blooms (Tracy Evans).
Men den söta lilla flickan står allt i fokus, med sitt hjärta i handen. #256 Cat Love (Janet Klein).


 Albumet ser ut som en liten bok med flikar.

Här kan du se hur albumet ser ut "inuti". 
Jag har fortsatt med både stämplar och schabloner för att belysa hur roligt det kan vara att göra egna mönsterpapper.

De lila prickarna kommer från stämpelset #234 Brush flower (Tracy Evans).
Det gröna mönstret till höger hittar du i schablon #70 Diamond life (Olga Heldwein). Och den blå fina doilyn, under de röda prickarna, är gjord med schablon nummer #49 Rota Vitae (Olga Heldwein). 


Jag har även jobbat in en stark blå färg, genom en kugghjulsschblon (stencil), #71 Steam cogs (Olga Heldwein).


Den stora, härliga fjärilen finns i ett riktigt stort stämpelset från Tracy Evans, #143 Time Flies. Det är en megastor stämpel, som det finns massor av sköna detaljer i.
Ordet ILLUSION har jag hittat i en schablon med samma namn #75 lllusion (Fiona Paltridge).


Här syns också att jag har dragit på med röd stämpeldynefärg genom en schablon. #19 (jag kallar den för crosses) - (Autour de Mwa).
På den blå fliken ser du även att jag har använt mig av en del av en annan stor stämpel... #227 Masculine miscellanious (Bipaasha BK).
Det finns även några svarta, (organic) cirklar... #62 Microscope views (Autour de Mwa).


Här kommer det en annan, liten mjukare sida - som jag har skapat genom att göra ren geléplattan med ljust rosa och gul akrylfärg. Då fick jag med lite rester från tidigare avtryck :).
Sedan har jag stämplat ett rutnät (del av samma stämpel som finns längre upp (#233)) och kombinerat det med hjärtan från stämpelset #155 Love Birds.


Och här ser du det fina doilymönstret lite bättre :).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar