lördag 9 november 2019

MÖNSTERPAPPER MED GELÉPLATTA, AKRYLFÄRGER OCH SCHABLON

Här är ett fräckt mönsterpapper, som jag fick till genom att använda en geléplatta, en schablon från Pronty, (2 st mönster i ett set (Hearts and squares)) tillsammans med flera olika akrylfärger från Dina Wakley som fick torka mellan varven
Jag använde en stor geléplatta - men de finns i flera storlekar och former.
För att låta bakgrunden tala för sig själv, valde jag att låta figuren från KatzelKrafts stämpelset Marine / Sailor (les marins) vara neutral - svart på vitt.

Ta gärna en titt på alla stämplar från KatzelKraft, för det finns ett roligt och ovanligt utbud av figurer m m. 



Nu var det ett tag sedan jag gjorde denna, men jag tror att jag började med att rulla ut röd akrylfärg på geléplattan med en gummiroller (brayer) och lade sedan schablon på det röda. Jag lade på ett kopieringspapper och gnuggade bort den röda färgen som fanns i öppningarna och i bakgrunden. 
Därefter rullade jag på några nyanser av blått över hela schablonen och lyfte bort schablonen och lät färgerna torka.
Sedan rullade jag på ett tunt lager gul akrylfärg att lyfta upp avtrycket med. 



Jag tycker att resultatet är riktigt bra, roligt och fräckt, men att det kan vara svårt att återproducera. Ibland har man tur, helt enkelt :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar