fredag 22 november 2019

ROSIGA KORT MED STÄMPLAR FRÅN COLORADO CRAFT COMPANY

Till det här blogginlägget har jag gjort 2 kort igen med samma stämpel. Det första kortet är till en 75-åring som gillar blommor, guld och glamour.


Stämpeln kommer från Colorado Craft Company och heter Big rose sympathy and friendship. Det jag gillar allra mest med stämplarna från Colorado Craft Company är att de är stora. Stämpelsetet är 6"x6", dvs ungefär 15x15 cm.




Jag har stämplat motivet med en ljus dyna och för ett no line resultat. Den här gången har jag färglagt med Zig kuretake pennor. Det är en akvarellpenna typ distresspennorna eller tombow.


Kortet är 20x20 cm. Bakgrunden, texten och siffrorna är gjorda i guldfärgade papper. Det här kortet är färglagt i klara lysande nyanser och som kontrast ville jag även göra det i en lite dovare färgskala.



Till det här koret valde jag att embossa motivet i guld och sedan färglade jag det med vanliga akvarellfärger




Eftersom jag försöker att utmana mig själv att använda mina icke julstämplar till årets julkort så fick det här kortet en god jul text från Gummiapan. Det här kortet fick även lite skrapade kanter då jag tycker att det är fint till det embossade. Fördelen med att embossa motivet är att akvarellfärgerna håller sig där de ska och inte flyter ut.

Trevlig pysselhelg, kram Sofie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar