lördag 10 oktober 2020

TOMTEKORT- PICKET FENCE STUDIOS

 Hej!

Hoppas att ni inte har något emot att se ett julkort igen. Idag har jag gjort ett kort med två olika stämplar från Picket fence studios. Alltså hur underbara stämplar har de inte!


Började med att stämpla upp Believe in the magic santa. Jag stämplade upp honom med en vattenfast dyna, Archival, jet black för att kunna färglägga med Zig clean color. De pennorna är helt fantastiska att måla med. De är otroligt pigmentrika och lätta att blanda. Skägget förstärkte jag sedan med min absoluta favorit penna, White signo uni-ball. Pricken över i blev sedan ett tjockt lager med Stickles.


Mitt bakgrundspapper är långt ifrån perfekt men tillräckligt för det här kortet. Jag stämplade upp Wrapped candy. Stämpeln kan upplevas som ganska liten, den är 10x10 cm. Men det fiffiga med dem och de andra liknande stämplarna som Picket fence studios gör är att motivet stämmer för att kunna upprepas och göras hur stort som helst.



Man måste inte ha en Stamping buddy pro, men det underlättar väldigt mycket att kunna passa in stämpeln innan man stämplar. Viktigt är dock att komma ihåg att torka av stämpeln innan så att man inte kladdar ner pappret när man håller på att passa in den.


Jag valde att stämpla upp den fyra gånger för att sedan färglägga den i samma nyanser som jag använt på tomten.


Eftersom jag inte riktigt visste har jag ville att mitt kort skulle bli så färglade jag alla karameller. Målade lite slarvigt med Zig clean color och drog sedan ut den med pensel och vatten.


God jul stansmallen kommer från Gummiapan och finns här.

Trevlig helg! Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar