söndag 3 januari 2021

FÖDELSEDAGSTÅG - WHIMSY STAMPS

 Hej igen!

God fortsättning och hoppas ni har ett helt underbart år av pyssel och scrap framför er. Årets första kort för mig blev ett med stämplar från Whimsy stamps och ett set som heter Linking train.


Gillar att stämplarna är separata så att man kan göra tåget precis så långt man vill ha det. Den här gången valde jag att stämpla två vagnar då jag tyckte att det blev precis lagom för ett slimline-kort


Slimlinestansmallarna kommer från Crealies set 182. Skar till min kortbas så att den var precis lite mindre än den största stansmallen så att den vågiga kanten kommer utanför. Ni har väl inte missat de helt fantastiska siffrorna som också kommer från Crealies? Setet heter numbers and shadows och jag tycker att de har en helt perfekt storlek för att passa på kort samt ett stilrent och neutralt typsnitt. Kommer verkligen att använda det mycket.



VARUFÖRTECKNING

Stämplar: Linking train clear stamp set från Whimsy stamps.
Stansmallar: Rectangle slimeline B die set 182 från Crealies
Stansmallar: Numbers and shadows die set från Crealies
Lim: Tacky glue från Aleene`s
KortbasDouble slimeline cards från Florence

Godfortsättning Sofie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar