lördag 19 december 2020

ETT ANNORLUNDA JULKORT MED STUDIO LIGHT OCH CARABELLE STUDIO

Här är ett svart-vitt-guldfärgat julkort med stämplar från Carabelle Studio och stansmallar från Studio Light. Och en liten julhälsning från Gummiapan :). 
Varuförteckningen är längst ned i detta inlägg. 



Jag började med att stämpla med några mönsterstämplar från Carabelle Studio, för att få till en bra bakgrund. Jag stämplade med versamark och hällde på vitt embossingpulver innan jag fönade det med en embossingfön. Det kan vara värt att veta att det är lättare att jobba med embossingpulver på vissa typer av papper. En del papper verkar dra åt sig embossingpulvret. Så var i alla fall fallet när jag jobbade med cardstock med textur. 



Jag har ju så många gånger tänkt att det kunde vara käckt att trä på pärlor på metalltråden och den här gången bestämde jag mig för att göra det. 
Jag drog på ett gäng pärlor och fördelade dem sedan medan jag drog tråden runt papperet. Jag fäste det på baksidan med dubbelhäftande tejp.
Jag fyllde i några håligheter med guldpenna



Och sen stansade jag ut ett svart och vitt papper med de största stansmallarna ur stämpelsetet från Studio Lights grunge-slimline-set. 
Jag skar till ett svart papper som kunde vara ovanpå de andra två och stämplade sedan upp en söt figur från Cate Crane / Carabelle Studio



Jag stämplade figuren med versamark, hällde på svart embossingpulver och fönade. Därefter klippte jag ut figuren med en sax. 



Jag fäste figuren med flera lager dubbelhäftande 3D-tejp. 



Avslutningsvis stämplade jag upp en svensk text från Gummiapan

Här kan du se de olika lagren. Jag tycker om att skapa lite höjd och textur. Jag vill inte att det ska vara för platt. 




VARUFÖRTECKNING:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar