måndag 8 mars 2021

HANDGJORT KORT MED STOR ROS FRÅN COLORADO CRAFT COMPANY

 Hej igen!

Om man får säga någonting positivt med den här pandemin som vi lever med nu så är det att jag har fått betydligt mer tid i mitt pysselrum. Det här är ett kort som fått växa fram under flera dagar och jag var inte säker på vad det skulle bli när jag startade. Jag har nämnt tidigare att jag är kär i Colorado craft companys stämplar och den här rosen har jag använt många gånger. Visst är den underbar!


Rosen är stämplad med Distress ink antique linen. Den nyansen är lagom ljus att stämpla med när man inte vill att konturerna ska synas men ändå tillräckligt tydlig för att se när man ska färglägga.


För att det skulle bli lite lättare att välja nyanser till rosen googlade jag gula rosor och ägnade en bra stund åt vackra blommor på nätet och det var då jag kom på att jag ville ha med lite rosa toner också.


Sen råkade jag ju såklart tabba mig lite också, satt och åt lite snacks samtidigt som jag pysslade och råkade få en liten fläck på pappret. Så typiskt mig men men... Jag brukar säga att det är när man gör lite fel som man måste bli kreativ. Nu var det bara att komma på vem som skulle få kortet så att jag kunde stansa ut ett text att dölja fläcken med. Fläcken finns under M och döljs perfekt. Alfabetsstansmallarna kommer från Tim Holtz/Sizzix. Jag gillar att de är höga men samtidigt smala så att de inte tar för stor plats på korten, samt det allra bästa är att de kommer med flera stansmallar av varje bokstav.


Kortet är inte riktigt 20x20 cm då jag tyckte att det blev en lite för stor vit kant så då skar jag helt enkelt ner min kortbas lite. Kortet blev tillslut 18,5x 18,5 cm. Nu hoppas jag bara att postnord gjort sitt och levererat kortet till min underbara vän Helena.

Kram Sofie

VARUFÖRTECKNING:
Stämplar: Big rose sympathy and friendship från Colorado craft company
Stansmallar: Alphanumeric classic lowercase från Tim Holtz/Sissix
Stämpeldyna: Distress ink antique linen från Tim Holz
Kortbas: Cards and envelopes 20x20 från Craft UK unlimited

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar