lördag 27 mars 2021

SLIMLINEKORT MED HERRAR THE GENTLEMEN FRÅN AALL & CREATE

 Hej!

Ni har väl inte missat att Sari´s stamping studio har fått hem en massa fina godingar från AALL & Create till shopen? Jag föll pladask för dessa herrar så fort jag såg dem, visst är de för härliga! Naturligtvis finns de även i ett kvinnligt utförande som är minst lika underbara.


Jag började med att stämpla dem på post-it lappar som jag använde som masker och sedan började jag i högra hörnet och stämplade mig åt vänster.


Kom ihåg att spara maskerna, de går att använda många gånger. Jag sparar mina ihop med stämplarna och det gör absolut inget att de ser lite kladdiga ut.


Männen fick en enkel färgläggning i gråskala och jag valde att inte göra några skuggningar i deras ansikten men däremot i deras hår och klädsel. Lite highlights med min vita favoritpenna Uni-Ball. För att få in lite färg i kortet valde jag att stämpla den sista mannen en extra gång för att färglägga samt klippte ut och fäste honom på 3-d kuddar.


Texten kommer från ett annat stämpelset från AALL & Create, Blooming field. Tyckte att den passade så bra med dessa herrar. Sitter och skrattar för mig själv då jag tycker att de är så underbart uttryckslösa, nästan nollställda.

En del av de bakre herrarna förlängde jag kroppen på genom att rita svarta streck rakt ner.

Kortet är gjort med en färdig kortbas och har formatet 11x22 cm. Stansmallen med sömmar kommer från Crealies och finns i många olika prisvärda varianter som går utmärkt att kombinera med varandra.

Ha en underbar dag!
Kram Sofie

VARUFÖRTECKNING:
Stämplar: The gentlemen från Aall & create
Stämplar: Blooming field från Aall & create
Stansmall: Rectangle slimline D från Crealies
Kortbas: Double slimline cards från Florence
3-d kuddar: rectangles and squares från Jeje
Vit penna: White signo från Uni-Ball

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar