måndag 5 april 2021

HANDGJORDA KORT MED GULDFISKAR FRÅN GUMMIAPAN

 Hej!

Idag vill jag visa er två kort med samma guldfisk stämpel från Gummiapan. Båda korten är slimlinekort, det ena ett stående och det andra ett liggande. Den ena guldfisken har jag stämplat med en svart dyna och den andra i en ljus men båda är färglagda på samma sätt med Zig clean color real brush som är en akvarellpenna.
OBS! Tänk på att det är viktigt att använda en vattenfast dyna när man färglägger med Zig clean color real brush. Båda fiskarna har fått lite detaljer med White signo Uni-ball och den i svart dyna har även fått en del Wink of stella glitter på sig.


Båda bakgrunderna är gjorda med distress oxide och ligger egentligen utanför min bekvämlighetszon men attans så kul de var att göra.


På mitt första kort stämplade jag av dynorna på min glass media mat från Tim Holtz, började med speckled egg. Jag sprayade vatten på färgen och pressade ner mitt papper. Jag upprepade proceduren men med stormy sky den här gången. Innan jag upprepade pressningarna såg jag till att pappret var helt torrt.


Panelerna är utstansade med Crealies slimline D och bokstäverna är mitt nya favoritalfabete Alphanumeric classic lowercase från Tim Holtz. Om man tittar noga så ser man att ögat har fått lite Glossy accents på sig, svårt att fånga på fotot men underbar effekt.


Alltså jag är ingen filmare men när man använder sig av action wobbles så bara måste man ju visa hur coolt det blir!

På mitt andra kort avancerade jag min bakgrund med en stencil/schablon från Darkroom door.


Efter att jag borstat på färg genom stencilen/schablonen sprayade jag pappret med vatten samt upprepade samma procedur som på bakgrund ett genom att stämpla av lite färg på glass media mat och doppade pappret i. Jag tycker faktiskt att det blev riktigt bra! Till det här kortet använde jag Crealies Slimline B stansmallarna. Ingen action wobble den här gången utan vanliga 3-d kuddar med lite sytråd bakom. Hej-stansmallen kommer från Gummiapan.


Den här fisken fick en liten grå skugga runt sig också.

Hoppas att ni haft en bra påsk, kram Sofie 

VARUFÖRTECKNING:

Stämpel: Guldfisk från Gummiapan
Stansmallar: Slimline B från Crealies
Stansmallar: Slimline D från Crealies
Stansmallar: Alphanumeric classic lowercase från Tim Holtz
Stansmall: Hej från Gummiapan
Stämpeldynor: Distress oxide från Tim Holtz
Vattenfasta stämpeldynor: Archival ink från Ranger
Akvarell pennor: Clean color real brush från Zig
Glossy accents från Ranger
Action wobble från Hampton Art
Glitter: Wink of stella från Zig
Vit gel penna: White signo uni-ball från Uni-ball
Glass media mat från Tim Holtz 
Stencil: Circles från Darkroom Door
3-d kuddar: Black 3d foam pads från Creative Collection

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar