tisdag 13 april 2021

HANDGJORT KORT MED SOMMARTEMA FRÅN STAMPING BELLA

 Hej!

Längtar ni som jag efter mer värme och sol? Jag är absolut ingen strandperson och jag är en riktig badkruka men jag längtar i alla fall efter sommaren nu. Tycker att det här stämpelsetet från Stamping Bella verkligen illustrerar min längtan, setet heter Curvy girl loves the beach.


Jag började med att stämpla motivet med en vattenlöslig dyna då jag färglägger med alkoholbaserade pennor idag, distress ink fungerar perfekt till detta.


Jag stämplar även motivet på en post-it lapp och klipper ut som jag lägger över motivet, detta för att skydda så att inte tjejen får färg på sig när jag ska färga in bakgrunden.


Jag börjar med att borsta in distress oxide, vintage photo som strand. Schablonen som jag använder heter Slimline sunburst och kommer från Marianne design. Det som jag inte såg när jag beställde den var att det finns mark och moln i över och underkant på schablonen och den är i a4 storlek.


Borstade in solens strålar i två olika gula nyanser samt lite svagt rosa längst ut i kanterna. Jag använde färgerna fossilized amber, squezed lemonade och spun sugar.


Och nu är det bara det roliga kvar, att färglägga...


Det färdiga kortet är 12,5x 17,5 cm och jag har även ritat dit lite vita detaljer med min Uni ball penna.


Den enda dekorationen blev en blå matta under motivet samt en smal remsa mönsterpappaer.


Tycker som jag skrev tidigare att texten är klockren!

Kram Sofie

VARUFÖRTECKNING:
Stämplar: Curvy girl loves the beach från Stamping bella
Schablon: Slimline sunburst från Marianne design
Stämpeldyna: Distress ink från Tim Holtz
Stämpeldyna: Distress oxide från Tim Holtz
Borstar: Blending brush kit från Vaessen Creative
Vit penna: White signo från Uni-ball










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar