fredag 9 september 2022

SEGLAR - HÄNGLAR & WINGS

Hej!

Trots att hösten är här vill jag inte riktigt släppa taget om sommaren och har valt att göra två kort med Hänglar & wings underbara stämplar. Idag har jag använt två olika set, Långa sailors och Jordgubbar.


Huvudmotiven är från setet Långa sailors och blommorna från setet jordgubbar. Tycker att blommorna blev så fina i lite beige toner och med blåa blad. Jag tillhör ju annars den skaran som har svårt att färglägga i icke naturliga färger och ville tex helst måla bladen gröna.


Mitt första kort blev det med båten och jag valde att stansa ut den med stansmallar fån CreaLies, circles with 2 wonky stitchlines. Gillar att de kommer i olika storlekar och att de är stora. 


Till mitt andra kort valde jag att stansa ut cirkeln i storleken mindre samt letade fram ett tårtpapper ur en gammal gömma.


Korten är 20x20 cm stora och pappren som jag använt kommer från Reprint och heter At the sea collection. Jag har använt 12x12" papprena men länkar till de i 6".


Till det här kortet har jag klippt ut figurerna med sax. Kortet har ännu ingen text men som vanligt tänker jag att jag kompletterar med det när jag vet vem som ska få det.

Kram Sofie


VARUFÖRTECKNING:

Stämplar: Långa sailors från Hänglar & Wings

Stämplar: Jordgubbar från Hänglar & Wings

Papper: At the sea collection från Reprint

Stansmallar: Circles with 2 wonky stitchlines Från CreaLies

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar