lördag 2 september 2023

HALLOWEEN - TIM HOLTZ

 Hej!

Idag visar jag ett kort helt utan stämplar. Jag har gått helt in på stansmallar från Sizzix, Tim Holtz istället. Jag använde Moonlight halloween bats, Graveyard och Gate keeper.




Stansade ut alla delar som jag behövde och färgade in kanterna med distress oxide.




Det är nu det roliga börjar. Jag hade ju liksom ingen plan när jag började stansa ut allt så det är nu jag börjar att lägga ut mina delar och se vad det skulle kunna bli. Jag gillar ju stora kort och tillslut bestämmer jag att kortet får bli ett stort slimline (30.5 x12 cm).




Bakom månen och fladdermössen färgade jag in några moln med en gammal stencil jag har, hittar den inte längre i shoppen men länkar till en likande från Gummiapan.




Limmade bara fast grindarna i själva stolparna.




Kram Sofie


VARUFÖRTECKNING:

Stansmallar: Moonlight halloween bats från Sizzix, Tim Holtz

Stansmallar: Graveyard från Sizzix, Tim Holtz

Stansmallar: Gate keeper från Sizzix, Tim Holtz

Stämpeldynor: Distress oxide från Ranger, Tim Holtz

Stencil: Molnlikt från Gummiapan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar