söndag 12 november 2023

HALLOWEEN SHAKER CARD

Hej allihopa, 

Jag har inte kunnat släppa Halloween riktigt ännu och kommer säkerligen utforska alla nya stämplar och dies jag har införskaffat en tid framöver. Lovar dock att det även ska bli jul- och vinterrelaterat snart. 

Sari har underbara paljetter från Picket fence studios och jag har äntligen tagit mig i kragen och gjort ett shaker card med witches brew. Jag använder Whimsy stamps Fuzzy spiders både för spindeln och texten. 

Till bakgrunden använder jag Distress oxide. Jag börjar med Squeezed lemonade i mitten och arbetar sedan in Twisted lemon. Slutligen använder jag Black soot runt om. Den här kombinationen tycker jag är rolig att använda för Hallovweenkort. Ni har säkert andra kombinationer som ni gillar. 

Spindeln stämplar jag med Versafine Onyx black för att det ska bli ett skarpt motiv på bakgrunden. 

Texten stämplar jag med Staz on Cotton white för att det ska fästa ordentligt på plasten. 

Plasten är från en produkt som jag köpt tidigare, men nu har jag beställt riktig plast från Sari för det var lite svårt att få den att förseglas.

Lycka till med era projekt där hemma och jag hoppas att jag har gett er lite inspiration att göra shaker cards inom en snar framtid. 

Må så gott, kram Camilla. 









MATERIALLISTA

Fuzzy spiders Whimsy stamps

Witches brew Picket fence studios

Svart kortbas Craft UK Limited

Squeezed lemonade Distress oxide

Twisted citron Distress oxide

Black soot Distress oxide

Onyx black Versafine

Cotton white Staz on

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar