fredag 3 november 2023

HALLOWEENKORT

Idag vill jag visa er ett Halloweenkort jag har skapat med Tim Holtz moon mask och Whimsy stamps haunted graveyard die set. Jag älskar månen och har blivit totalt förtrollad av månstencilen som jag använder här. Halloween är min absoluta favorit. Oktober månad var tyvärr inte den bästa månaden för mig så därför kommer mina skapelser lite i efterhand. 













Jag började med att skapa bakgrunden med Distress ink för jag tycker om den effekt de har, speciellt på ett Halloweenkort. Månen är sedan distressad med både månschablonen och en schablon från Whimsy stamps, Halloween expressions. Månen täcktes över med schablonen för att stjärnorna skulle skapas med vit Posca marker. Jag slår lätt med en linjal på pennan för att det ska bli små stänk över hela kortet. 










När stänken har torkat kan jag sätta fast den utstansade kyrkogården med huset. För att det ska se ut som att det lyser i fönstren har jag satt en bit gul card stock bakom. Stämpeln är från Whimsy stamps Home Sweet Haunted Home.



Jag testade att fotografera kortet i mer direkt ljus och så lite mörkare. Vilken häftig effekt det blir när man ser kortet utan direkt ljus. 

Jag önskar er all pysselglädje under november månad och hoppas kunna visa er lite kort inför julen. 

MATERIALLISTA

Moon mask

Haunted graveyard die set

White posca marker

Weathered wood Distress ink

Evergreen bough Distress ink

Chipped sapphire Distress ink

Black soot Distress ink

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar