lördag 21 september 2024

HALLOWEENKORT MED ZOMBIEHUND FRÅN AALL & CREATE

Halloween är verkligen en favorit"högtid", speciellt när det kommer till att göra kort med samma tema :). 



Här har jag kombinerat stämplar och stansmallar från flera olika set.
Jag började med att skapa en bakgrund med en spindelvävsstämpel från stämpelset #1198 Dee of Darkness som jag kombinationsstämplade fyra gånger för att få en oregelbunden form. Jag försökte få linjerna att stämma, men det gick inte så bra. Men jag "fixade det" genom att placera zombiehunden där :). 

Därefter nyttjadede jag rubrikorden Trick or treat och Spook-y i stämpelset #956 Define Halloween. Jag såg till att få bläck bara på rubrikerna och stämplade sedan några gånger på papperet. 

Sedan stansade jag ut en form med en härlig rolodex-stansmall... #49 Spring sprouts.

För att ge zombien något att stå på, rev jag av en bit svartvit washitejp #73 Counting dreams

Trick or treat-kassen kommer från det lite större stämpelsetet #1203 Boosentials med flera roliga motiv. 



Jag har färglagt motiven med akvarellpennor från Zig (Clean color real brush). 

Och sedan hittade jag uttrycket "I'd fight zombies for you" i ännu ett stämpelset #954 I love brains. Jag klippte isär uttrycket för att få plats med det under zombien. 



Jag sotade kanterna på uttrycket direkt med svart stämpeldynefärg från dynan och limmade fast det med ett starkt lim från Aleene's



Den svarta och den orange formen är utstansade med mallar från det här stansmallssetet, #43 Nature's doily



Jag mattade det orange papperet med en bit vit wellpapp och monterade fast det med dubbelhäftande tejp på en vit kortbas som ihopvikt är ca 20x20 cm.     
    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar