måndag 16 september 2019

TRENDIGT JULKORT MED MOSSGUMMI

Hejsan!



































Idag bloggar jag ett kort som jag sett trendar på bloggar och Facebooksidor. Istället för distanskuddar som jag tidigare sett, så kommer jag idag att använda mig av mossgummi för att kunna få en snygg skuggning i ordet och för att få en hel distans som inte distanskuddar kan ge.

Börja med att skära ut ordet i mossgummit två gånger. Mina kort är bara en gång och jag tyckte inte att jag blev nöjd med höjden. Jag har idag valt ett glittrigt mossgummi och ett vitt för att testa lite olika.






































Sedan tar du ett mönsterpapper som du vill ha. Ju mindre mönster desto synligare blir texten. Jag valde två väldigt mönstrade papper. Fördel är om du fäster ordet där du vill ha det med maskeringstejp eller whasitejp för att den inte ska röra sig när du kör den i stansmaskinen.



Behåll alla smådelar mellan ordet. Klistra fast mönsterpappret på en kortstomme eller vikt cardstock. På kortet nedan har jag ett rött glittrigt cardstock som bakgrund och som ger en snygg ram kring kortet. Det fångar också upp mitt glittriga mossgummi i texten. Klistra sedan på mossgummit där texten skall vara. Klistra därefter tillbaka småbitarna av mönsterpappret där det saknas i ordet. Till sist kan du klistra fast ordet av mönsterpappret lite förskjutet på mossgummit, så att det bildas en skugga kring ordet.













Till sist; glöm inte att spara småbitarna av mossgummit som blir över för du kan göra fina bakgrundstämplar av dem genom att klistra dem på en bit wellpapp eller en träkloss. Det blir bra "stök" i dina alster som Sari brukar säga.

Ingen video idag då jag av privata skäl inte hunnit med det.

På återseende!
/ScrapMaran


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar