fredag 6 december 2019

OH DEER, IT´S DECEMBER

Tänk att det redan är december och snart jul!

Planen med det här inlägget var egentligen något helt annat men helt plötsligt så ville jag bara julpynta. Tog med mig hunden ut i skogen och fixade oss en liten gran innan jag satte mig i pysselrummet. Det som skulle bli ett kort till min mamma med sticktema blev istället en jultag (etikett till vinflaska).


Jag började med att stansa ut en tag från Tim Holts och smutsade ner den med distress oxide, vintage photo. När jag ändå hade distress oxides framme så letade jag rätt på den här härliga julblomman (set med tjock stansmall och embossingfolder för att göra en julros (poinsettia) från Tim Holtz/Ranger).
Stansade ut den i akvarellpapper och färgade sedan in den i dried marigold (ljust orange), fired brick (härligt julröd), vintage photo och peeled paint (underbart mossgrön).
I o m att den här stansmallen kommer med en embossingfolder och som en trevlig bonus blev den lite vit i det embossade så där kom jag snabbt undan. 


Oh deer, visst är den här stämpeln helt underbar! Passa på nu för just nu finns den på rea. Den kommer från Studio Light.
Passade på att embossa den i guld. Avslutade det hela med att spä ut lite vit gesso och pensla på så att hon blev lite mer framträdande.

Blev själv så glad av den här tagen så jag gjorde en till som nu hänger runt den lilla granen som vi hämtade in på förmiddagen.



Visst är hon söt!




Kramar Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar