måndag 23 december 2019

SISTA-MINUTEN-JULKLAPP MED VINTRIG TAG

Hejsan!

Dan före dopparedagen idag! Hoppas jultomten kommer till er alla därute.
Än är det inte för sent att fixa den sista julklappen, kanske har du redan allt hemma? Kaka i burk, eller som idag kladdkaka på burk är ett superbra tips till dig som inte hunnit fixa något innan eller om du har lite pengar såhär innan jul. Recept sist i bloggen och på min you tube-kanal.
Jag köpte mina glasburkar på IKEA för 19 kronor styck.

Börja med att stansa ut en tag i vitt cardstock och en i vitt vellum. Därefter använde jag mig av tre nyanser av distress oxiderna: Tumbled Glass, Broken China och Faded Jeans på mitt vita cardstock, som dagen till ära har pärlemorskimmer i grunden för att gnistra lite extra. Jag lägger på oxiderna med den ljusaste nyansen först med blendingbrush för att lägga på de mörkare nyanserna sedan. Mitt papper var känsligt mot väta, så var försiktig med mängden oxider, som jag upplever kan vara ganska blöta om de är nya.





Därefter stämplar jag med en julig textstämpel över tagen. Jag har min favoritdikt av Viktor Rydberg, men du tar det du har hemma exempelvis denna. Jag färgade in min stämpel i den mörkaste nyansen som jag har på min tag, nämligen Faded Jeans. Efter att oxiderna torkat tar jag på distress glaze och torkar av överflödet med en torr trasa för att försegla färgen under så att den inte tränger igenom glitterpasten senare.



Därefter tar jag en stencil som jag tyckte passade och breder glimmerpasten över med en palettkniv.
Sedan går jag över till vellumtagen. Jag valde en die som jag fick i en utav julkalendrarna i år. Trevlig Helg. Den stansar jag ut i vitt glittrigt papper och fäster på vellumdien med glossy accent för att fläcka ned vellumen så lite som möjligt. Jag använder mig också av en pensel för att applicera glossy accent för att få minimalt med kladd runt ordet. Därefter fäster jag några genomskinliga stenar för att få lite mer bling.







Så enkelt, så snyggt och såååå uppskattat- alltid.



Så nu önskar jag er alla en trevlig och fröjdefull jul, så ses vi igen om två veckor. Då är det nytt år.

På återseende!
/ScrapMaran



https://www.ica.se/recept/kladdkaka-pa-burk-med-polly-724964/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar