tisdag 9 juni 2020

EN HAMBURGARSTÄMPEL - TRE KORT MED PICKET FENCE STUDIOS

Hej!

Jag har en hel del passioner i livet och när det kommer till mat så är det hamburgare som gäller. Jag skulle lätt kunna äta det 7 dagar i veckan. Så när jag såg den här hamburgaren bara visste jag att jag behövde den. Eftersom Sari är den hon är så tog hon naturligtvis hem den. Hamburgaren kommer från  Picket fence studios och de har helt underbara stämplar i min smak.



Till det här kortet har jag stämplat hamburgaren med en ljus dyna för att få ett no-line-resultat. Då jag har färglagt med copics så stämplar jag med distress inkantique linen. Texten följer med i stämpelsetet och är stämplad med Lawn fawn yeti White-dyna.



Kortet är 12,5x17,5 cm

Till mitt andra kort har jag valt att stämpla med en brun Archival ink dyna som är vattenfast för att kunna färglägga med mina pennor från Zig.



Jag blev så hungrig när jag färglade det här motivet att jag fick min granne att gå och grilla en hamburgare åt mig, tack underbara granne!


Grattis-stansmallen kommer från Gummiapan och den är välanvänd av mig. Tycker om att den har ett så neutralt typsnitt som passar det mesta. Det här kortet är 20x20 cm.

Mitt sista kort är färglagt med Polchromos färgpennor och det är det kortet som har gått snabbast att göra. Jag la ca 15 min på färgläggningen och valde att färglägga i gråskala förutom tomaten som såklart blev tomatröd. Den här tekniken är fantastisk när man snabbt behöver ett kort. Samtidigt som det är det kort jag lagt mist tid på så är det faktiskt det som jag gillar bäst av de här tre.



Även den här texten kommer med i hamburger setet. Kortet är 20x20 cm

 



Vilken burgare gillar du bäst?
Kram Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar