lördag 15 augusti 2020

BELIEVE IN YOURSELF - MIXED MEDIA LIGHT ÅT AALL & CREATE

Den här gången har jag gjort två, nästan identiska, affirmationstavlor. Jag har använt mig av stämplar och schabloner från AALL & Create. Den ena ska jag ge bort i present och den andra ska jag behålla själv :). 

Jag började med att stämpla upp två set vingar och två tjejer från stämpelset #367 Take Flight av Olga Heldwein / AALL & Create. 
Jag dekorerade vingarna med genomskinligt glitterlim (stickles) och lät det torka innan jag klippte ut dem med en vanlig sax. 



Därefter jobbade jag in svagt grå trianglar genom den stora triangelschablonen #99 Totally Triangular av Autour de Mwa / AALL & Create. 
Jag jobbade därefter in rosa embellishment mousse (Peony pink) från Nuvo / Tonic Studios genom en mindre triangelschablon #105 Lotza Trianglz av Autour de Mwa / AALL & Create. 
Jag har även stämplat en avlång texturstämpel med svagt grå stämpeldyna. Stämpeln finns i samma stora stämpelset som tjejen och vingarna.  



Här är en testbild över hur det kan tänkas se ut. Jag har klippt till en bit svart sytråd för att skapa lite intresse bakom huvudmotivet. 



Jag har dekorerat med paljetter, genomskinliga kupoler, type melange art pebbles och en text från Tim Holtz underbara stämpelset Tiny Text cms394 med massor av käcka citat, som jag har stämplat med versamark på svart papper och sedan hällt på vitt embossingpulver, innan jag smälte det med en embossingfön
Jag limmade fast papperet på en svart, extra tjock chipboardskiva. Det var inte helt lätt att skära till den, inte ens med en riktigt, riktigt bra rullbladsskärare från Dahle. 



Här kan du se dekorationerna lite bättre. Jag använde mig av Crystal glaze-lim från Nuvo / Tonic Studios. Det är ett genomskinligt lim som även funkar som ett lack, som t ex syns på tjejens hår. 


Jag gjorde två tavlor, när jag ändå höll på :). 


Här ser du skimret från glitterlimmet. 


Jag har använt mig av dekorationerna, dels för att skapa en mixed media light-känsla, men också för att hålla fast sytråden :). 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar