lördag 29 augusti 2020

VINTAGE MINI ALBUM-OMSLAG FÖR AALL & CREATE

Här är ett omslag till ett minialbum. Jag har använt mig av stämplar och schabloner från AALL & CREATE



Jag började med att skapa en vintageinspirerad bakgrund med bruna och gråaktiga distress-sprayfärger (pumice stone, hickory smoke, vintage photo) från Tim Holtz
Därefter jobbade jag in brun stämpeldynefärg (frayed burlap) genom #59 Weathered Tiles-schablonen... 

Sedan tog jag vara på hela den underbara skrivmaskinsstämpeln med tillhörande text från stämpelset #325 Time Up och lät den ha huvudrollen på albumets framsida.  



Jag dekorerade det ytterligare med några utklippta siffror från ett stämpelset med bokstäver och siffror, #336 Bold Alphas. Jag har dekorerat dem med genomskinligt lacklim, Crystal glaze från Nuvo

Några små splattar från stämpelset #341 Pen and ink dekorerar papperet ytterligare. 



Albumets baksida har ett lite annat uttryck. 
Jag har jobbat in trianglar genom den stora triangelschablonen #99 Totally Triangular. Det är enkelt gjort med hjälp av de härliga infärgningsborstarna från Nellie Snellen (Blending brush). 



Jag är extremt förtjust i den här stökstämpeln, som du finner i stämpelset #371 Deep Focus ... Den är sirligt vacker och ger ett starkt intryck :). 


För att skapa en triangel-känsla med de svarta motiven, stämplade jag de tre stjärnorna uppe i höger hörn. Du hittar dem i stämpelset #372 Textural elements


Jag stämplade upp några ord från stämpelset #321 Enjoy the journey och klippte ut dem och fäste dem med dubbelhäftande skumgummitejp (fästkuddar). Du ser även några silverfärgade paljetter där. 


Så här ser minialbumets båda sidor ut. Jag har varit medvetet sparsam med dekorationerna. 


1 kommentar: