tisdag 8 december 2020

VINTRIGT SLIMLINE-KORT MED SKRIDSKOR FRÅN GUMMIAPAN

 Här är ännu ett slimline-kort med produkter från Gummiapan. Jag har utgått från en förvikt kortbas, som jag har beskurit lite, i o m att jag skulle bygga upp kortet på höjden. 

De underbara skridskorna från Gummiapan är i huvudfokus på det här kortet. Skridskostansmallen finns i två olika storlekar. Jag har använt den stora. De ramas in på ett käckt sätt av en laserbeskuren baroque chipboard-ram från Pronty
Jag har sprayat bakgrundspapperet med två ljusa blå nyanser av distress spray-färg (speckled egg och tumbled glass) från Tim Holtz. Därefter har jag dragit på krackeleringspasta genom en snöflingeschablon från Dutch Doobadoo och hällt över lite finmalet glitterpulver från Ranger


Jag har färgat in ramen med silverfärgad akrylfärg (brushed pewter) från Tim Holtz och diamond stickles från Ranger. 



Jag har dragit igenom bomullstråd med nål genom hålen på skridskorna. 


Jag fäste lite stjärn-washitejp på vitt papper, innan jag skar ut "bladen" till skridskorna.



Jag har limmat fast några melange art pebbles för att skapa intresse. Jag har också stansat ut ett finfint Merry Christmas-uttryck från Gummiapan, ur vitt mossgummi


Här ser du Christmas-ordet. Jag har limmat fast det med Clear crystal glaze från Nuvo / Tonic Studios

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar