torsdag 13 januari 2022

VINTERKRAM - WHIMSY STAMPS

 Hej!

Nu när julen ligger bakom oss är jag taggad för att göra andra kort än julkort, även om julkortstillverkningen pågår året runt hemma hos mig. Dagens kort är ett slimlinekort med de underbart söta pingvinerna Penguin oops från Whimsy stamps. Om man gillar pingviner så rekommenderar jag att man kollar in Whimsy stamps då de har flera olika stämplar i samma stil för många olika tillfällen.


I vanliga fall när jag gör mina kort brukar jag börja med att färglägga mitt motiv oh sedan försöker jag hitta matchande papper och dekorationer men till det här kortet började jag i en helt annan ända. Jag visste att jag skulle använda just den här stämpeln men som steg två började jag med att välja ut ett kuvert. Det må låta lite konstigt men jag tycker att det är så kul med färgade kuvert och just det här ljusblå gillar jag skarpt. Kuverten kommer från Picket fence studios och det här ljusblåa finns i kollektionen Funky Christmas slimline envelope.


Efter att kuvertet fått styra färgskalan färglade jag de här godingarna med Copic markers och för att ytterligare förstärka skuggor så gjorde jag de sista detaljerna med färgade "blyerts"-pennor.  Snöflingorna ritade jag dit med en vit gelbläckpenna från Pilot. För att förstärka den kyliga känslan i istapparna täckte jag dem med ett lager glossy accents från Ranger. När det hade torkat helt, bröt jag lite i pappret för att få det att spricka lite, jag valde att inte användra crackle accents då jag var rädd att den skulle spricka mer än jag önskade som resultat.


Vinter är utstansat i alfabetet Alphanumeric stretch lowercase från Sizzix/Tim Holtz. Det jag gillar mest med det här alfabetet är att bokstäverna är så höga och kan få ta plats utan att de blir så breda. De här bokstäverna är ca 6 cm höga. Som kontrast till de höga bokstäverna valde jag att stämpla en liten kram text från Gummiapan.


Som dekorationer valde jag att stansa ur snöflingor från Gummiapan och jag har använt mellanstor snöflinga samt stor snöflinga.

Varma kramar Sofie


VARUFÖRTECKNING:

Stämpel: Penguin oops från Whimsy stamps

Stämpel: Kram från Gummiapan

Kuvert: Funky Christmas slimline envelope från Picket Fence studios

Penna: Vit gelbläckpenna från Pilot

Alfabete: Alphanumeric stretch lowercase från Sizzix/Tim Holtz

LimGlossy accent från Ranger

Stansmall: Mellanstor snöflinga från Gummiapan

Stansmall: Stor snöflinga från Gummiapan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar