fredag 17 juni 2022

I'M NOT STRANGE - I AM JUST NOT NORMAL art journal-sida med AALL & Create

Här är en sida i en konstjournal (art journal (the handy size)) från Art by Marlene/Studio Light



Jag började med att rulla på lite akrylfärg på en tjock geléplatta och göra några avtryck.
Därefter färgade jag in schablon #110 Digital checkered (som Bipasha BK har designat) med mörkgrå stämpeldynefärg (Hickory Smoke distress oxide ink). Jag tänkte mig för och vände på schablonen, för att inte få siffror och bokstäver spegelvända. 
Jag sprayade lite vatten med Distress sprayer-flaskan innan jag tryckte schablonen mot papperet. Med tanke på att färgen är grå, blev jag förvånad över att det ser lila-aktigt ut. 



För att framhäva mönstret ytterligare, lade jag på schablonen igen och drog med blyertspenna runt schablonen. 


Och äntligen var det dags att inviga monstret från stämpelset #632 Beauty & Beast av Janet Klein. Jag färglade killen med akvarellfärger från Zig (Clean color real brush). 



Sedan ville jag ha lite kontraster, så jag stämplade en härlig texturstämpel från stämpelset #371 Deep focus av Olga Heldwein med svart stämpeldynefärg från VersaFine



Jag fortsatte med #457 Background voices av Bipasha BK och #384 Lined Hexagons av Bipasha BK. Jag hade en visuell triangel i tanke när jag stämplade längs papperskanten. 



Och här är favoritwashitejprullen in action igen. Den är mångsidig och lättanvänd, i mitt tycke. #17 Mix and match
För att försvara triangeltänket, drog jag svart sytråd på diagonalen över papperet. 



Jag vet inte mycket om Salvador Dali, men kanske upplevdes han som konstig. Jag har tagit vara på ett uttryck i stämpelset #488 Salvador av Janet Klein: I am not strange I am just not normal. Och beroende på situation och tid i livet, kanske vi alla kan uppfattas som konstiga eller icke-normala. Jag försöker omfamna det så mycket jag bara kan :). 



Jag var rädd för att monstret skulle försvinna in i bakgrunden, men på något sätt lyckades jag ändå hålla honom separerad - tack vare washitejp och texturstämpling. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar