torsdag 30 juni 2022

OCEAN - CRAFT EMOTIONS

Hej!

Men alltså jag tror att jag dör söööötdöden! Kunde som vanligt inte motstå dessa helt otroligt söta stämplar.


Stämplarna är två olika set från Craft emotions, Ocean 7 och Ocean 9.


Till mitt första kort valde jag den här valen och det var den som satte standarden för alla mina kort idag. Började med att stämpla den på ett slätt akvarellpapper, Florence från Vaessen creative och färglägga den med Clean color real brush från Zig. Stämplade och embossade texten med silver super fine detail från Ranger på en liten bit vellum från Anitas. Då jag tcker att det är knepigt att fästa vellum utan att det syns så gjorde jag min remsa lite längre och vek och monterade den på baksidan. Min bästa dyna när jag ska embossa är watermark ink pad från VersaMark.  Som sista dekoration stansade jag ut lite sjögräs från Gummiapan.


Kort nummer två fick bli ett skakkort och jag blandade lite olika paljetter som jag tyckte passade i färgerna. Kolla i shopen finns hur många fina paljetter som helst. Även det här kortet dekorerades med lite sjögräs och en korall från Gummiapan.




Kort nummer tre är nog det som jag gillar bäst, å mamma haj... Här sprejade jag bakgrunden med. distress oxide från Tim Holtz. Klippte ut hajen och fäste den på en action wobble från Hamton art. 


Dagens sista kort är det enklaste.


Hur söta är inte de här ögonen! Här har sjögräset även fått sällskap en en liten krabba som också den är från Gummiapan. Alla kort är i storleken a6 och kortbasen är samma papper som jag stämplat på och  jag har bara vikt dem på mitten.

Kram Sofie


VARUFÖRTECKNING:
Stämplar: Ocean 7 från Craft Emotions
Stämplar: Ocean 9 från Craft Emotions
Papper: Florence watercolor papper från Veessen creative
Papper: Vellum från Anitas
Pennor: Clean color real brush från Zig
Stämpeldyna: watermark ink pad från Versa Mark
Embossingpulver: Silver super fine detail från Ranger
Stansmall: Sjögräs från Gummiapan
Stansmall: Sjögräs från Gummiapan
Stansmall: Koraller från Gummiapan
Stansmallar: Krabba från Gummiapan
Spray: Distress oxide från Tim Holtz
Action wobble spring från Hamton art

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar