lördag 18 juni 2022

GLASS I STORA LASS - HÄNGLAR & WINGS

 Hej!

Ni har väl inte missat att Sari´s stamping studio börjat sälja underbara Hänglar & Wings stämplar. Måste bara säga att jag älskar de stämplarna. De har följt med mig och mitt stämplingsintresse sedan början av 2000-talet. 


Idag har jag gjort ett kort i mitt favoritformat 20 x 20 cm samt fyra atc kort. Alla har samma motiv men då stämpeln kommer i två olika storlekar har atc korten fått den mindre glassen och kortet den större. Stämplarna kommer från setet Glass i stora lass.


Mönsterpapperna som jag använt kommer från Reprint och deras kollektion Vintage Easter collection. De här pappren tilltalar mig mycket och jag tycker att färgskalan passar hela året, grönt är ju min favoritfärg. Glad sommar stämpeln kommer från Gummiapan och själv tycker jag att den passar utmärkt här.


Jag har färglagt glassarna med Clean Color real brush från Zig och som lite extra dekorationer har jag använt Unicorn enamel dots från Waffle flower.


Med den lite mindre glassen valde jag att göra 4 enkla atc kort med texten som följer med glassarna i setet Glass i stora lass.


Äntligen fick jag inviga min baksidesstämpel ATC card från Gummiapan och den finns på både svenska och engelska om man hellre föredrar det.


Glassarna på mina atc kort fick ett lager glossy accent och i verkligheten har de ett härligt blänkande i sig som tyvärr är svårt att få med på bild.

Trevlig sommar och hoppas att vi får ett riktigt glassväder hela sommaren!
Sofie




VARUFÖRTECKNING:

Stämplar: Glass i stora lass från Hänglar & Wings
Papper: Vintage Easter Collection från Reprint
Pennor: Clean Color real brush från Zig
Dekorationer:Enamel dots från Waffle flower
Stämpel: Glad sommar från Gummiapan
Stämpel: ATC card från Gummiapan
Dekorationer: Glossy accents från Ranger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar