söndag 19 juni 2022

HANDGJORT GRATTISKORT TILL MAN SOM FYLLER 52 ÅR

Här är ett grattiskort till en man som fyller 52 år. Grattis i efterskott, Mats :). 



Jag började med att färga in bakgrunden med distress oxide ink (infärgningsborstar från Taylored Expressions) och skvätte sedan lite vatten på färgen (distress sprayer) och torkade upp en del av vattnet med pappersservett. 
Jag stämplade uttrycket Never grow up tre gånger på två ställen. Jag använde Versafine ink - onyx black. Det är ett "pensionerat" stämpelset från AALL & Create, men den finns kvar i butiken: #8 Quote clear stamp set.


Jag stämplade uttrycket Live your dreams och stansade ut det med en cirkelstans från EK Success. Jag tog lite sytråd och snurrade till och fäste under den snygge herren med 3D-kuddar. Jag rev även av en bit washitejp för att "grunda" herren. 
Siffrorna 5 och 2 stansade jag ut ur vitt mossgummi med "thin alphabet"-stansmallar från Gummiapan. Jag limmade fast dem med glossy accents



Herren är färglagd med akvarellfärger från Zig - Clean Color Real Brush-pennor och en vattenpensel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar