lördag 28 maj 2022

AALL & CREATE DT PROJECT KRYA PÅ DIG-KORT MED MISS DEE NURSE FRÅN AALL & CREATE

Här är ett krya på dig-kort med en sjuksköterska med attityd.  Hon heter Miss Dee och det är Janet Klein som har designat henne åt AALL & Create. Än så länge finns det 8 st stämpelset med olika teman. Du hittar dem här

Jag började med att jobba in röd stämpeldynefärg genom en schablon med stora plustecken. Jag tänkte att det fick representera akuten, sjukdom och hälsovård. Schablonen heter #141 Perfectly Plussy och det är Autour de Mwa som har designat den. 


För att illustrera kaoset på en akutenmottagning, snurrade jag till lite svart sytråd över washitejpen som finns över plustecknen. Jag tror att det rulle #17 Mix and match. Texten "The pain will go away as it stops hurting" kommer från stamma stämpelset som #705 Nurse (Miss) Dee.


I vanlig ordning, använde jag mig av vattenbaserade penselpennor från Zig (Clean Color Real Brush) för att färglägga figuren. 
Jag använde både skalpell och sax för att skära och klippa ut Miss Dee. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar