lördag 14 maj 2022

ART JOURNAL-UPPSLAG MED MISS DEE FRÅN AALL & CREATE

Här är ett art journal-uppslag, i en för mig, ovanlig färgkombo. Jag brukar nämligen i använda blått och lila tillsammans. 



Jag började med att rulla på Dina Wakleys akrylfärger med en (brayer).



Sedan stämplade jag med svart VersaFine-stämpeldyna på papperet. Jag använde Nellie Snellens Stamping buddy pro till 671-stämpeln, i o m att den har så mycket detaljer. Jag fick färga in stämpeln ett par gånger för att få till ett bra avtryck. De andra stämplade jag med hjälp av en akryklkloss från Inkadinkado

#383 Scripted Hexagons av Biphasha BK
#468 Scripted Stars av Bipasha BK
#438 Ephemera Digits av Tracy Evans




Sedan ville jag ha något som bröt av från bakgrunden, varför jag stämplade två stämplar från stämpelset #404 Visual Ingredients av Janet Klein med VersaMarkdyna och hällde på guldfärgat och vitt embossingpulver, som jag sedan smälte med en embossingfön



Här kan du se hur fräckt det blir med embossingpulver. Speciellt guldpulvret är något jag tycker om :). Värt att tänka på, är att det tar tid för VersaMark att torka. Jag gillar effekten av att guldfärgen sprider ut sig, om man vill göra något precist, kan det vara värt att vänta ett tag innan man går loss med embossingpulvret, som kan ha en tendens att fastna där man inte vill. 



Jag trasslade till lite svart sytråd och klistrade fast en fras från en washitejprulle (antingen rulle #31 eller rulle #33) på vitt papper och limmade sedan fast den med Clear Crystal Glaze-lim. Jag gjorde samma sak med uttrycket från samma stämpelset som Boozer Dee finns i (#702). Jag klippte ut Miss Dee med en gulsvart sax: Cutter Bee från Ek Tools



Här är uppslaget i sin helhet. 



Och här är några närbilder på effekterna av Stickles glitterlim och Clear Crystal Glaze (ögonlock, vinglas och vinflaska). 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar