lördag 7 maj 2022

HANDGJORT KORT MED TRÄGÅRDSTEMA - GARDENER DEE FRÅN AALL & CREATE

Här är ett kort med trädgårdstema. Jag blev tokförtjust i Miss Dee-stämplarna, som Janet Klein har tecknat åt AALL & Create



Jag började med att dra på blå stämpeldynefärg (Distress oxide ink) genom en schablon med bivaxnätmönster (#112 Heapza Hexagonz) Det är Autour de Mwa som har designat schablonen.
Jag använde infärgningsborste från Taylored Expressions för att få ett mjukt utseende. 

Jag stämplade sedan med två stämplar ur "must have"-stämpelsetet #457 Background Voices av Bipasha BK.
Jag bara älskar texterna som sticker ut åt olika håll och är så härliga att skapa textur med. 

Och sen var det dags för primadonnan själv. Miss Dee, som har attityd så det räcker :) (#738 Gardener Dee). Jag stämplade med VersaFine och färglade med Zig-pennor (Clean Color Real Brush). Jag använde även vattenbehållarpensel för att tona ut färgen på några ställen. 

Texten "Never grow up" finns i ett stämpelset vid namn #8 (quote clear stamp set). Den är slut hos AALL & Create, men jag har något exemplar kvar i butiken. 



Sen snurrade jag tunn svart metalltråd runt en tejprulle, för att få till en bra rund form och nitade fast det med Tiny Attacher-klämmor. Sen var det bara till att gömma dem under Miss Dees hatt och snigeln. 
Sniglen hittar du i stämpelset #326 Garden Tools av Tracy Evans. Det finns fler käcka stämplar med trädgårdstema i det setet :). 

Min vana trogen, duttade jag på lite Stickles glitterlim och täckte vissa delar med Clear Crystal glaze och några halvpärlor. Den här gången är de lite frostade. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar