lördag 29 oktober 2022

VINTERKORT - MARIANNE DESIGN

Hej!

Idag har jag gjort hela fyra kort med samma design. Tanken med korten är att de ska kunna fungera som både julkort men även bra att ha kort nu till vintern.

Jag började med att plocka fram de stämplar som jag bestämt mig för samt en embossingfolder som jag tycker passar till. Stämplarna kommer från Marianne Design och heter Peek-a-boo snowmen samt Peek-a-boo winter animals. Embossingfoldern kommer från Nellie snellen och heter slimline snow

Jag började med att färglägga alla motiv i samma färgskala och klippte ut dem med sax. 

Mitt första kort blev ett slimline och jag valde att fästa snögubbarna med 3-d kuddar samt stämpla en av mina favorit vinter texter. Texten kommer från Hänglar & wings och finns i setet Snorkigt vinter. 


Hur söt är han inte?


När jag färglägger något som ska vara vitt väljer jag ofta en ljus färg och skuggar med, i det här fallet valde jag en ljus blå samt en svagt rosa.


För att hålla ihop kortet har jag samma röda och grå färgskala på alla tre snögubbarna.

Mina nästa tre kort är riktigt små för att vara jag, de är 5 1/2 x 5 1/2".


Alla texterna till de här korten kommer från samma Hänglar & wings set, snorkigt vinter som den första texten.


Själv tycker jag att det är enklast att skära pappret som jag vill embossa till rätt storlek innan jag embossar det då det lätt fransar sig om man försöker att skära i det efter att man embossat.


Med hopp om en mild vinter, kram Sofie

VARUFÖRTECKNING:

Stämplar: Peek-a-boo snowmen från Marianne Design

Stämplar: Peek-a-boo winter animals från Marianne Design

Stämplar: Snorkigt vinter från Hänslar & wings

Embossingfolder: slimline snow från Nellie snellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar