måndag 15 juli 2024

BOKMÄRKE - AALL & CEATE

Hej!


Hoppas att allt är bra med er och att ni njuter av sommaren. För mig är det perfekt semesterväder och jag har tid att sitta vid pysselbordet. Till dagens projekt hittade jag inspiration från en bok i dotterns bokhylla så jag bestämde mig för att göra ett bokmärke. 



Precis som titeln på boken frågar kan jag bara svara: -Jag fullkomligt älskar stämpeln the story nerver ends från Aall & create och tillsammans med stansmallarna Tag it yourself blir de ett perfekt bokmärke.




Jag började med att stämpla motivet med en svart stämpeldyna, Då jag valde att färglägga med mina copics idag är det viktigt att ha en stämpeldyna som är vattenlöslig. Vattenlösliga dynor löser inte upp sig när man färglägger med alkoholbaserade pennor som copics eller promarkers. Man kan tex använda distress ink black soot från Ranger Tim Holtz




När jag kände mig nöjd med färgläggningen stansade jag ut alla tagsen från Tag it yourself  i olika färgade cardstock och knöt ihop dem med ett svart sidenband.



Kram Sofie


VARUFÖRTECKNING: 

Stämpel: The story never ends från Aall & create

Stansmallar: Tag it yourself från Aall & create

Stämpeldyna: Black soot från Ranger Tim Holtz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar