lördag 6 juli 2024

BRUN MONOKROM TAG MED AALL & CREATE

Här är en ett kort i s k tag-format i bruna toner.  



Jag började med att stansa ut en tag från stansmallsset #31 Hexalove från AALL & Create.
Jag använde mig av ett kraftbrunt papper. Därefter stämplade jag med några texturstämplar.
I bilden nedan, ser du den stora stämpeln från stämpelset #1179 Bound to return



Versafine Clair har bra pigmentdynor som ger riktigt bra avtryck. Jag använde mig av två bruna färger. jag stämplade även med ytterligare tre texturstämplar från stämpelset #1074 Terracotta potter.
Den här gången stämplade jag med en mörkare brun färg, Fallen leaves


Jag sotade kanterna med svart stämpeldynefärg och stansade sedan ut en annan tag-form, ur ett annat stansmallsset från AALL & Create, #30 Taggletastic


Jag stämplade och färglade den söta tjejen från stämpelset #478 Choose happy med akvarellpennor från Zig (Clean color real brush). 


Jag limmade fast lite olika dekorationer: 
En spetsblomma, svart sytråd, egengjorda pappers-snurrblommor och ett citat från AALL & Create. Du hittar detta citat: Silence is golden, duct tape is silver, i ephemerakitet #48 Amusing cuts


Ibland glömmer jag av att man kan leka med gamla bokpapper för att göra snurrblommor, men när jag väl kommer på det, tycker jag att det kan ge ett alster en oväntad look. 


Vad tycker du om att göra monokroma kort? Jag gillar att utmana mig själv mellan varven :). 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar