fredag 26 juli 2024

EN ENKEL KÄRLEKS"TAG" MED AALL & CREATE

Här är ett enkelt kort - eller en tag, som jag har gjort med produkter från AALL & Create



Jag har använt mig av både stämplar och stansmallar från AALL & Create. 
Jag började med att stämpla hjärtpojken från stämpelset #932 Love wins på ett akvarellpapper och stämplade sedan restfärgen på ett kopieringspapper och klippte ut den, för att göra en s k mask. Jag brukar använda mig av Versafine clair ink för att stämpla motiv och solida figurer.
Jag sprayade lite spraylim på baksidan och lade sedan masken på figuren och fortsätte sedan att stämpla. På så vis kan man skapa en illustion av att något är bakom figuren :).
Jag stämplade med hjärtbård och love-text från stämpelset #938 Define love. (Det finns några fler stämpelset av det här slaget, med jul-, kalas- och halloweentema)



Därefter stansade jag ut "tag"formerna med stansmallar från set #31 Hexalove. Även den roliga, ovala,  hålförtärkaren finns med i samma set. Jag stansade ut den ur svart mossgummi, för att ge det hela lite höjd. 



Jag limmade fast de två tag-formerna med ett lager tunn kartong. Jag använde ett starkt lim från Aleene's. 



Avslutningsvis duttade jag på genomskinligt lim, som kallas för Crystal Glaze från Nuvo. Det går även att använda Glossy Accents från Ranger ink. När väl limmet har torkat, blir limmet helt genomskinligt. 
Det som är bra med den här typen av lim, är att det är hyfsat snabbtorkande för papper mot papper-limning samtidigt som den kan nyttjas för att ge en 3D-effekt. 




Så här ser det ut i blött tillstånd. Det är lite "dimmigt", men det blir genomskinligt när det har torkat.  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar