lördag 27 juli 2024

TAG-KORT MED SÖMNADSTEMA

Här är ett tag-kort med sömnadstema.
Jag har använt mig av produkter från AALL & Create




Jag började med att stämpla tillbehörsstämplarna (symaskin, provdocka, synål och tråd samt trådrullar) från stämpelset Sew Dee 1167 från (Janet Klein) på ett papper för att skapa ett mönsterpapper med sömnadstema. 



Därefter stansade jag ut två pappersbitar med stansmallar från stansmallsset #27 Tag it yourself. Det här är nog mitt favorit-tag-stansmallsset i o m att det finns fyra olika storlekar med i samma paket :). 

Jag sotade kanterna med hjälp av en ituklippt kökssvamp och lite stämpeldynefärg. 


Sedan stansade jag ut några former ur AALL & Creates mönsterpapperpaket #2 Sunrise, Sunset, med stansmallarna från set #35 Heartnook. Jag visste inte vilken form jag ville använda, men till slut blev det hjärtat :). 




Jag drog lite svart sytråd runt den minsta tag-formen och monterade sedan de olika delarna på tag-kortet. Jag använde mig av distanser för att få skillnad på nivåer. 
Jag har färglagt DEE-tanten med akvarellpennor från ZIG. De kallas för Clean color real brush markers
Jag använde även lite glitterlim här och där för att pimpa till tanten. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar