lördag 20 juli 2024

ETT BRUNT BRÖLLOPSKORT MED AALL & CREATE

Här är ett brunt bröllopskort med sköna katter från AALL & Create



Jag har stämplat en bakgrundsstämpel #336 Bold alphas med versamarkdyna och hällt på vitt embossingpulver. Därefter har jag smält pulvret med en heat it craft tool (embossingfön). 

Jag stansade sedan ut en rektangelform med stansmallsset #34 Skycrossed paradise. Jag stansade även ut en vit ram med med en oregelbunden kant med en annan stansmall från samma set. 



Därefter virade jag lite tunn brunbeige tråd runt kortet och gjorde även en cirkel av tråden, som jag nitade fast med små häftklamrar (Tiny Attacher). 


Jag stansade ut ett kvistblad ur stansmallsset #41 Woodland window och lade den över trådarna. Även det här stansmallssetet har fina former och fjärilar att leka med i ett annat projekt :). 

Därefter stämplade jag upp två katter från Stämpelset #465 Tall cats och färglade dem med akvarellpennor från Zig (Clean color real brush). 



Jag lade två lager tunn kartong under katterna, så att de skulle lyfta från bakgrunden. 



Sedan stämplade jag Mr & Mrs-uttrycket från stämpelset #931 Mr & Mrs och limmade fast det på kortet. 



Slutligen limmade jag fast den vita ramen på en bit brun wellpapp. 



Även här har jag limmat fast en skiva tunn kartong bakom, för att det ska lyfta från wellpappen. Jag har limmat fast det med lim från Aleene's



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar