onsdag 11 mars 2020

ETT STORT KORT MED EN FJÄRIL FRÅN AALL & CREATE

Här är ett stort kort med en stor fjäril från AALL & Create. Tracy Evans har designat de stora stämplarna. #267 Nature Elements. Längst ned i inlägget, hittar du en svensk videohandledning till hur jag har gjort det här "kortet". 



Jag provade att färglägga fjärilen i olika färgkombinationer, med de underbara Clean Color real brush-penslarna från Zig. Det är akvarellpennor med penselspets. Det är lätt att färglägga som det är och även att blanda ihop en nyans med en annan. 



Jag stämplade pennspetsen separat för att kunna fästa den ovanpå fjärilen. Jag har dragit på genomskinligt diamond-stickles för att få fjärilen att blinga lite extra.


Jag jobbade in gröna och blå nyanser genom en stor schablon med cirklar (#87 Totally dotty - av Autour de Mwa). Jag nyttjade 2 st blending brushes från Nellie Snellen.



Jag har stämplat lite med en textstämpel och trasslat dit lite tråd under fjärilen för att skapa lite intresse. Du hittar texten, och en underbar liten tjej i stämpelset #295 Adventurer - designad av Janet Klein.


Så här ser kortet ut i sin helhet.


Jag kapade av order butterfly för att få ett kortare ord till kortet :).



Här får du några tips och tricks på hur du kan testa att göra något liknande :).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar