fredag 27 mars 2020

FJÄRILAR MED CRAFT EMOTIONS

Hej!
Idag visar jag er något som inte är min comfort zone, stenciler.  Tänkte först att det här visar jag aldrig, men så tänkte jag om. Varför inte! Ska börja med att säga att jag gillar de här stämplarna skarpt, alla mina projekt idag är gjorda med stämplar från Craft emotion. Jag har använt mig av 2 olika set och det är butterflies botanical och butterflies nr 2. Mitt första kort är 10x20 cm och här har jag gjort bakgrunden med en stencil från Aal and create. Den ser så himla läcker ut när Sari använder den så jag tänkte att jag provar väl också.


Jag har färgat in den med distress oxides och jag har använt borstar från picket fence. Fjärilarna har jag klippt ut och fäst med distanskuddar.



Fjärilarna är färglagda med pennor från clean color real brush från Zig. Sedan för att få ett skimmer har jag även lagt på ett lager med wink of stella. Kram stansmallen kommer från Rox stamps och du hittar den här.

Mitt nästa projekt är nog det som jag gillar bäst.



Den här gången har jag färglagt fjärilen med copis och no line teknik. Jag använder lite olika dynor när jag färglägger med no line men en dyna som jag ofta återkommer till är distress ink antique linen. Texten kommer från Tim Holz och finns i det här häftet.

Kort nr 3 kom mest till för att se hur intensiva färgerna på clean color real brush från zig kan bli.




Jag embossade stämpeln med vitt embossing pulver. Även den här texten kommer fån Tim holz häfte.


Bakgrunden är bara infärgad med en penna och jag tycker att färgen gick att få väldigt intensiv, här har jag lagt på den i flera lager och penslat ut varje lager med vatten.





































Mitt sista projekt är ett litet bonusarbete. Tror att det var Sari som visade något med krympplast för ett tag sedan och var ju bara tvungen att plocka fram min. Blev ett par våriga örhängen.




Kram Sofie








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar