lördag 21 mars 2020

STORA PIONER MED AALL & CREATE

Hej!

Kan inte hålla mig från att få visa er det här kortet med stora pioner. Pioner är en av mina favoritblommor och när jag såg det här stämpelsetet föddes ett starkt villhöver. Stämparna kommer från Aall & create



Vid första anblicken ser den svår ut att börja färglägga och det tog ett tag innan jag tog tag i den. Men tänk så fel jag hade, den är inte alls svår. Man ska bara inte titta på hela bilden samtidigt utan ta sektion för sektion. Tidskrävande, ja men inte svår. 




Kortet är i A5-format vilket jag gillar då det är enkelt att vika ett A4-ark på mitten och jag slipper skära. När jag har så här stora motiv som jag vill ska vara förhöjda använder jag inte 3D-kuddar. Dels går det åt väldigt många och sen så är min erfarenhet att motivet sjunker in lite mellan kuddarna. Lösningen på detta problem är mossgummi. Jag skär en bit som är aningen mindre än motivet och fäster med dubbelhäftande tape från biltema. Min erfarenhet är att den tejpen fungerar bäst då inte alla tejper fäster, lim har jag inte fått att fungera alls.

Texten följer med i stämpelsetet och är stämplad med en vit pigment-inkdyna. Jag har stämplat den 3 gånger på varandra och mellan stämplingarna låter jag bläcket torka. För att lyckas stämpla på exakt samma ställe använder jag min stamping buddy. Det absolut bästa med den är att jag kan stämpla på stora papper då den är "öppen" i två sidor så att pappret kan sticka ut

Pyssla lugnt!
Kram Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar