onsdag 25 mars 2020

MIXED MEDIA-TAVLA med stämplar och schabloner från Aall & Create

Här är en mixed mediatavla med några, för mig, ovanliga tekniker. Jag har använt mig av stämplar och schabloner - men även stansmallar - från Aall & Create.
Längst ned finner du en videohandledning på hur jag gjorde tavlan.



Jag började med att stämpla #266 Daisy elegance-stämpeln på ugnsplåtspapper eller smörgåspapper. Jag vet faktiskt inte vilket.
Jag stämplade med versafine och hällde sedan på genomskinligt embossingpulver, för att försegla färgen. Versafinefärgen tar lite längre tid att torka.
Jag limmade på två lager av sådant papper och färglade sedan med alkoholbaserade pennor (Spectrum Noir).



Jag drog även grit paste genom en schablon #6 grunge texture.


Jag stämplade flaskorna en gång till på samma papper som ovan. Jag vek papperet dubbelt och limmade ihop dem. Jag limmade även dem på lite stadigare papper, så att de inte skulle vara så fladdriga.
Jag duttade på lite Stickles och diamond glaze, för att få en flask-känsla.


Jag tog fram ett papper som jag hade tryckt med hjälp av akrylfärger, hemmagjorda stämplar och geléplatta.


Jag provade att lägga papperet som en matta under det vita papperet.


Sedan gick jag överstyr, i o m att jag hällde på Fran-tagepulver - som var alldeles för pulvrigt. Jag hade tänkt mig grövre korn, som hade hintat om en härlig effekt. Nu blev det något annat.
Och lite ostduk som stökar till det hela ännu mer...


Jag valde citatet Create your own magic, från stämpelset #199 Eclectic stems.


Det är rejält med lager på lager-känsla på detta alster :).


Och här har du en avslutande bild.



Och här är videohandledningen:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar