lördag 9 maj 2020

EN SKISS, TVÅ KORT- PINK INK DESIGN

Hej!
Känns som att det var en hel evighet sedan jag visade upp något för er här, så idag bloggar jag två kort efter samma skiss. Jag upplever korten som helt olika men ändå syns det att de hör ihop. Jag har använt stämplar från mitt absoluta stämpel märke, Pink ink design.



Det första kortet jag gjorde var det med noshörningen, Rhino saw us.


Jag stämplade motivet med Versa fine som är en vattenfast dyna och sedan färglade jag den med vattenlösliga pennor. Kortbasen är a5 som jag skurit av lite så att motivet kan hamna lite utanför men fortfarande rymmas i c5 kuvert. Som vanligt har jag använt en vit gel penna för att highlighta några detaljer. Min absoluta favorit bland vita pennor är den här från Uni-ball. Jag har haft den länge och hittills har den inte torkat ihop så som jag upplever att vita pennorna alltid gör. Läste dessutom att den ska vara påfyllningsbar, vilket jag gillar skarpt även om jag inte har testat det ännu.



Till kort nr två använde jag den underbara flodhästen, Hip Hipoo-ray. Till det här kortet valde jag tekniken smooching istället gör att färglägga som jag brukar. Jag stämplade med distresserna på en bit plast som jag sedan sprayade vatten på innan jag smetade av den på mitt papper. Jag gjorde mitt första försök på mitt vanliga copicpapper och det blev inte bra så jag bytte till ett slätt akvarellpapper och då fick jag det resultat som jag var ute efter. Sedan stämplade jag flodhästen med samma svarta stämpeldyna från versa fine som noshörningen. Tyckte att flodhästen saknade djup så tog fram några Zig-pennor och förstärkte med samt min vita penna.

 

Av någon anledning hade jag såklart inget mönsterpapper i matchande färgskala så jag färgade in ett vitt papper med samma nyanser av distresserna som jag smoochade med. Jag använde en stencil från Darkroom door. Den svarta blomrankan följer med stäpelsetet.


Kram Sofie



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar