onsdag 27 maj 2020

MIXED MEDIA-TAVLA MED PENSEL ÅT AALL & CREATE

Jag har gjort en mixed media (light)-tavla med stämplar och schabloner från Aall & Create. Jag har även gett mig i kast med några mixed media-produkter. Äntligen :).



I slutet av inlägget finner du en handledningsvideo (kursfilm) på hur jag gjorde tavlan...
Ta dig en kopp kaffe eller te, för filmen är 1 h och 17 minuter lång :-).

Nu börjar vi :).
Tavlan är 30*20 cm.

Jag har använt mig av en stämpel med en stor pensel. #277 Painting numbers. Tracy Evans har designat den. Jag har stämplat motivet fyra gånger, klippt loss dem och limmat ihop dem med 3D-kuddar.



Jag har använt mig av en sifferbakgrundsstämpel, #280 Enumerated. Det är Olga Heldwein som har designat den. Därefter har jag klippt loss de olika sifferskyltarna och placerat ut dem för att skapa kontrast mot penseln och bakgrunden. I videon längre ned ser du hur jag gjorde bakgrunden.
(Bra att tänka på... Olika papper beter sig olika med olika mixed media-medium... I det här fallet hade jag nog något fotoalbumpapper eller liknande, varför jag fick fläckar av färgerna jag smooshade dit....)

Jag har målat penselspröten med Clean color real brush-pennor från Zig. Det är vattenpenslar med färg, kan man säga :). Därefter har jag smetat ut Diamond Stickles.

Jag har även smetat ut Crystal glaze (typ glossy accents) för att få mikropärlorna att fästa. Torkningen tar tid, så det kan vara bra att planera i vilken ordning man gör allt.


Jag har nyttjat en vacker stämpel från stämeplsetet #270 Just Grow. Olga Heldwein har designat även denna :).


Här ser du lite beigegula sisalspröt sticka fram. Du hittar dem t ex i blomsterhandeln.


Jag hittade även lite spets i gömmorna. Passa på att hålla ögonen öppna när du är på loppis/second hand nästa gång :). Du kan göra fina fynd.


Do it with passion or not at all-stämpeln hittar du i ett set med flera textstämplar...
#8 (jag kallar den för) Quote clear stamp set. Det finns flera käcka texter i det setet.


Jag har även limmat fast lite lätta "pärlor", med hjälp av Crystal glaze-limmet.


Här ser du den färgglada penseln :).


Och här ser man mönstret från schablonen #52 Quadrilaterals. Jag har dragit på ett slags glass bead glitter gel.


Avslutningsvis kan man säga att om man ska göra något, så ska man göra det ordentligt, eller med passion :).



Här är handledningsfilmen:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar